kall potatis med ost, russin och tapenade

Publicerad 2016-05-27 22:54:04 i

Imorgon åker jag och ska assistera bönderna i bonde söker fru. Något jag aldrig trott att jag skulle göra och inte heller något jag egentligen strävat efter. Men det ska bli skoj att åka iväg på inspelning, även om det inte är direkt mexico utan eskilstuna och inte tre månader utan sex dagar. Se Linda "tårarna" Lindorf in action osv. Exciting. 
 
Skaffat ett jobb i sommar också! Har inte så mycket is i magen att jag klarar av och invänta ett erbjudande för tv-världen som oftast kommer dagen innan man förväntas börja..Skulle lätt om jag kunde stämpla men efter endast ett halvårs jobb i sverige så får jag ju icke utnyttja detta!  I sommar ska jag tadam tadam jobba som ballong-försäljare och ballong-uppblåsare! Butiken, ballongverkstan, ligger 7 minuter promenix ifrån mitt hus och stämningen känns ganska nice dock var alla yngre och jag känner mig som en ballong-noob som inte vet skillnad på latex och folie....... Nerå men det blir nog helt ok. Fått ledigt när jag velat ha ledigt så att jag har en vecka att andas på mellan jobb, kan dra en sväng till la spania, åka på wow och ha familjesemester! Woopa! 
 
Maj månad har gått läskigt snabbt och jag har hunnit med att ha två familje-weekends! Riktigt trevligt med så mycket mat att jag blivit less på att gå på restaurang. Nejdå det kan man inte bli. Dock var en av mina förfäder inte lika imponerade över min lya som mina kompisar. Istället för "shit vad coolt, som en lägenhet i london eller new york-känsla" så fick jag höra "nej usch det hade ju varit bättre om man inte visste om att du bodde såhär". 
 
Klarar av att bo här ett tag till. Men just idag, just nu, har min roomie förfest med tre kompisar som skriksjunger låtar när jag helst bara vill gå och lägga mig :) Yay. Men 23 är ju ändå en universalgräns när den andra inte är game tycker jag. Och nu ska dom åka taxi. Tack tack!! Vi har ändå nått den gränsen att vi kan vara tysta med varandra utan att det är obekvämt, den gillar man ju. 
 
Annars är livet ett enda stort val som vanligt när man befinner sig i min kropp, i min själ. Vet ingenting. Vet inte vad jag vill, var jag vill, om jag vill, hur jag vill. Men så är det ju alltid. Kanske är en folksjukdom i dagens samhälle. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela