Pressad apelsin, frysta hallon, ingefära och banan

Publicerad 2016-01-06 10:21:09 i

Efter en fröjdefull jul så var jag tillbaka på århusgatan 59, med mig kom även min blender som jag fick i julklapp 2013. Nu har jag packat upp den och ska ta igen för förlorad tid, dvs göra apelsin-hallon-ingefära-banan smoothies varje dag till frukost. Nam nam. 
 
Det snöar även här och jag har på mig min varmaste vinterjacka. Trots kylan är jag alldeles vam inombords, jag har en eld inom mig just nu som jag försöker ta vara på. Elden säger åt mig att jag kan skriva en bok, att jag kan skapa en youtube-kanal, att jag kan starta en podcast, att jag kan göra allt. Dock vet jag att glöden långsamt brukar avta och ambitiosnivån sänks till normalt så därför ska jag ta tag i allt nu och inte vänta. Är på dag nr 3 av min älska-livet-känsla och redan idag har mina frågetecken börjat smyga sig på. Ska strunta i dom. 
 
Ett livsavgörande beslut har tagits av någon annan av mig själv, ett beslut om att jag ska få flytta in i källarlägenheten på roslagsgatan. Inom tullarna! I stan! Med ett café rätt över gatan och zita-bion på birgerjal fem minuter bort! Dessutom mindre hyra än vad jag betalar nu, diskmaskin, storbildstv och en städfirma en gång i månaden. Förstår ni att jag är i extas?? En annan hade kanske nojjat över att det inte finns ett enda fönster i lägenheten men för mig som drar ner persienner är det ju nemas problemas. Ska träffas klockan 13 idag och skriva kontrakt. 
 
Ja hörrni, livet ser fint ut, har jobb fram till den sista januari, då får jag lön för första gången på 16 månader (om man inte räknar mina svarta pengar i aus). Sedan får vi se. Älskar och hatar den här ovissheten. 
 
Kramis
 
 

Kommentarer

Postat av: M

Publicerad 2016-01-06 10:54:20

Lycka till med livet. Du är mitt i just nu, eller kanske bara i början. NJUUT av allt du får med dej ,av det som är/blir bra men även det som kanske blir mindre bra. Allt skulle kunna vara stoff till din framtida bok. När den blir klar spelar väl ingen roll. Förr eller senare händer det man kanske innerst inne inte trodde var möjligt. 😉
Puss och Kram

Postat av: mommen

Publicerad 2016-01-06 12:19:03

lycka till med allt du gör. Gör det du tror på, och tro på det du gör. kramis

Postat av: lina

Publicerad 2016-01-08 00:50:54

Oh yeah girl u go!!!
Du fixar allt du vill!!
Var det Zitabion vi var på? Centralt isf!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela