Ta ingen skit

Publicerad 2015-09-12 21:30:31 i

 
 
Hej hej 
 
Tv-livet fortsätter. Den här veckan har jag överträffat mig själv. Dock inte med någon teknisk medie-grej utan inom min utveckling som bilförare. Jag har kört bil från värmdö till spånga. Helt ensam. Med anvisningar från google maps. Detta innebär alltså: fyrfilig motorväg med diffusa avfarter, lastbilar bakom framför och bredvid medan jag har mobilen är klistrad mellan min vänstra hand och ratten och försöker både lyssna till gps-rösten och hålla kolla på skyltar eftersom gps-rösten mer än sällan har fel. Jag kom fram! Jag fick inte panik! En välbehövlig box är avtickad för mina framtida dagar som prod. ass. Kan köra bil i Stockholm. Check. 
 
Förutom att köra bil så har jag målat avsevärt mycket mer än vad jag gjort i hela mitt liv den här veckan. Detta har resulterat i ömma axlar, några extra fräknar och en slutsats om att jag gjorde rätt i mitt yrkesval att inte bli målare. Vi hade också kick-off i veckan, kött på restaurang och rödvin medan vi kollegor skulle leka: mordgåtan. En spännande, god och lite hetsig kväll. 
 
Idag var min första lediga lördag i staden. Vaknade onödigt tidigt, tog ett pass på gymmet, åt keso/banan-plättar, traskade runt på söder för att känna på atmosfären och gissa vilka jag såg där om inte Anders borg och hans Dominica!!!! Har ju hört att de brukar flanera runt medborgarplatsen men jag blev helt häpen när jag såg dem. (Referens: hanapee pod) Sedan åkte jag till sankt eriksplan och mötte upp hon som jag brukar kalla för "min enda vän i stockholm". Vi åt kladdkaka och catchade upp på en uteservering under en markis omsvepta i filtar och såg på medan regnet blötte ner staden. Himlen gick från vit till grå till blå till svart och sen tog jag tuben hem till mig. Nu vill jag läsa men kommer förmodligen klicka på modern family på netflix och kolla tills jag somnar. 
 
PS. I veckan har jag också fått det berättat för mig om vikten av att inte ta någon skit. Jag ska vara flexibel, lyhörd och hjälpsam men veta var gränsen går. "det är upp till dig att visa hur mycket du är värd". Älskar att jag har så snälla uppriktiga kollegor som delar med sig av sina erfarenheter. Dags att odla skinn på näsan. Ja. 
 
Imorgon spenderar jag min dagsbudget på tåg till uppsala för att träffa majzzz. Det blir mys. 
 
Då var denna vecko-uppdatering slutförd. Vi ses nästa gång.
 
Puss Puss  
 

Kommentarer

Postat av: mommen

Publicerad 2015-09-14 19:57:20

så glad jag blir när du verkar så nöjd med livet.PUSS OKRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela