21

Publicerad 2015-03-10 09:15:06 i

Hela livet är väl en nedräkning 
 
Tjugoen dagar kvar i huset. Huset som jag älskar och hatar.
 
Huset som älskar mig - det låter mig sova länge, ser till att jag alltid är i behaglig tempratur, jag får äta glass, kolla på film hela kvällarna och jag får bli trött klockan nio. Jag hatar huset för att det inte släpper ut mig genom dörren så ofta. Antingen är det för varmt eller för mörkt eller för dyrt där ute tycker det. Jag kan ju inte annat än att göra som det säger.
 
Den trettionde vinkar vi hejdå och jag kommer mest vara glad. Låter en aning negativ just nu men jag vet ju också att jag behövde den här tiden med huset. Behövde vara bekväm, gå plus minus noll på kontoutdraget och ha riktiga vänner runt omkring mig. Nu är jag redo för nya äventyr! Och tjugoendagar kvar av förväntan! Googla coralbay / exmouth så ser ni var vi ska! 
 
Sen då? Tror att jag ska ta och flyga perth-brisbane, bila upp till cairns, cairns-sydney, sydney-honolulu- honolulu- SF, SF-NY, NY- reykjavik, reykjavik-hem.  Känns konstigt att planera slutet. Från början kändes det som en evighet. Är faktiskt skönt. Antar att jag gillar att veta saker även om jag låtsar som jag inte har något kontrollbehov alls. 
 
Och hösten då? Gissar på att det blivit mer än tio timmars googlande de senaste veckorna. Tre alternativ. 
 
http://www.uu.se/utbildning/utbildningar/selma/utbplan/?planId=536&pKod=HRL1K&lasar=15%2F16
http://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/utbildningsplaner/HGEUH.pdf
http://www.isk.lu.se/sites/isk.lu.se/files/utbildningsplan_sgsko_ht15_beslut_141218.pdf
 
Kom gärna med synpunkter tips och råd :) 
 
krami
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: M och P

Publicerad 2015-03-10 22:44:24

Egentligen vill vi inte påverka dej.
Vi tror att du kan fatta kloka och genomtänkta beslut alldeles själv.
Men när du nu frågar så förordar vi alternativ 3.
Lund / Kommunikatör låter väl som något som du pratat om ganska länge?
Men som sagt - gå på din egen magkänsla så blir det säkert rätt.
Kramizar från oss.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela